onsdag 10 april 2013

Boronia Crenulata

Måste få presentera en liten skönhet för er
Boronia crenulata på stam.

Jag var till blomstergrossisten i måndags för att köpa lite nya blommor till butiken och kunde bara inte motstå de här charmiga små vårträden
Det är en ny sort som ska vara tålig och lättskött, men mina blomkunskaper säger mig att man inte ska låta den torka upp för mycket. Lagom med ljus och lagom med vatten är en rekommendation som passar de flesta växter....säkert även den här :-)

Blommorna är så söta
och de små träden är fulla med knoppar på väg att slå ut

Romantikern i mig fick dominera när jag placerade dem i krukorna på fot med det finaste rosmönstret och texten om kärleken
Några konstgjorda "isrosor" fick vara med på pallen som jag har handmålat och dekorerat med ett tårtpappersmönster
Tillsammans blev det ett riktigt romantiskt stilleben, men jag skulle lätt kunna placera den lilla Boronian i en rostig plåtburk hemma hos mig! Det skulle vara den optimala balansen mellan det ljuvt romantiska, skirt våriga och det naturligt enkla som jag tycker så mycket om.
Tror nog att ett litet träd ska få följa med mig hem i kväll och jag kommer inte att ha några problem med att hitta något rostigt att placera den i :-)


4 kommentarer:

  1. Så fin den är, skulle passa perfekt på mitt köksbord:)
    Skorpan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om jag kunde stoppa den i ett brev och skicka till dig skulle jag göra det!
      Varma hälsningar till dig
      Birgitta

      Radera
  2. Tack för din trevliga hälsning hos mig! :)
    Vackert hos dig, vadroligt med tårtpappersmönstret!

    SvaraRadera
  3. Tack raraste du för blomleveransen! Åh, den är sååå söt!!! ( Kunde inte låta bli, så jag har bokat ett gäng för hämtning nästa vecka :) Vad synd att du inte hade tid att stanna på en fika, det hade varit jättetrevligt!
    Ha en härlig dag!
    Kram, kram Carina

    SvaraRadera