lördag 6 januari 2018

Fixarlördag

Åh.....SOLEN skiner! 
Det var så mycket lättare att kasta benen utanför sängen i morse när solens strålar killade mig i näsan direkt när jag vaknade.
Nu ska här sättas igång med en massa saker och det känns så härligt att ha energi och lust för allt möjligt!

Jag ska börja med att putsa och grundmåla väggarna i det lilla toautrymmet, men jag vill också gå en promenad i solljuset och röja lite här hemma.
Det blir så stökigt så fort vi börjar med renoveringar. Tusen verktyg, målarburkar, rollers och penslar samsas med sakerna man plockat ut från utrymmet som ska fixas till. 
Det kan vara enerverande, men ger också motivation till att sätta fart så det blir klart någon gång :-)
Julgranen ska få stå kvar ett litet tag till, men jag ska ta bort det lilla pyntet som är i den. Bara ljusslingan och stearinljusen ska få vara kvar.
Kommer att sakna det gröna där bredvid braskaminen.....men det känns nog med barrigt skogsgrönt.....vill ha in blommor och vårkänsla istället :-)
Ha en riktigt bra lördag alla ni fina som kikar in här!
Kram
Birgitta 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar